reklama

Líderstvo v jednom nevšednom projekte

Tento rok mi pripadla česť viesť Modelovú konferenciu z pozície študentského koordinátora alebo ak si to povieme oficiálnejšie tak som bol „predseda fóra pre 21. storočie“. Teraz s určitým odstupom môžem smelo vyhlásiť, že projekt naplnil moje očakávania a história si ho bude pamätať ako jedno veľmi úspešné dielo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Vlna pozitívnej energie a nadšené reakcie prichádzajúce z každej strany ma utvrdzujú v presvedčení, že viesť tento projekt malo zmysel a všetka vynaložená energia stála zato. V projekte som manažoval 50tich spolužiakov plus početný pomocný štáb (grafik, catering, kameraman a ďalší filmárikovia) a sem tam mojich dvoch supervízorov, ktorí dôsledne preverili moje manažérske schopnosti.  

Sám seba považujem v niektorých otázkach za prívrženca teórie evolúcie. Verím, že na niektoré výzvy je potrebné dospieť a poriadne sa na nich pripraviť v procese učenia sa. V mojom okolí som mal možnosť spozorovať niekoľko nepodarkov, keď sa mladí „kreatívci“ s plným oduševnením pustili do vecí, ktoré im neskôr prerástli cez hlavu a sami od týchto výziev upustili alebo v tom lepšom prípade zrealizovali svoje plány na menej ako 50 percent. Za najčastejšie neduhy v týchto prípadoch považujem nedostatok disciplíny a čiastočnú alebo úplnú rezignáciu ak sa veci nevyvíjajú ideálne. Bohužiaľ nežijeme v ideálnom svete a preto sa musíme čo najrýchlejšie prispôsobiť novým podmienkam a namixovať správnu dávku trpezlivosti a asertivity, aby sme dotiahli projekt do úspešného konca. To sú moje základné princípy, ktorých som sa držal pri presadení podstatných myšlienok v tomto projekte. Počas prípravy konferencie som zažil veľmi zapeklité situácie, ktoré bolo potrebné akútne vyriešiť. Kvôli nedostatku financií bolo nutné prispôsobiť konferenciu krízovému režimu, presviedčať supervízorov o nutnosti novej grafiky (čo vyústilo do zapojenia ďalšej školy do projektu) či bojovať s vlastnými spolužiakmi (sľúbená webová stránka, meškajúce dokumenty, neodpovedanie na maily, smsky, telefonáty..). Tieto a iné problémy, ktoré sú normálnou súčasťou tak veľkého projektu akým je Modelová konferencia sa mi podarilo premôcť, lebo som bol na túto výzvu dobre pripravený.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas vysokej školy som dostal najlepší možný tréning v Euroatlantickom centre (EAC). Piaty rok pracujem v tejto mimovládnej organizácií, ktorá pripravuje odborné podujatia na medzinárodno-politické témy s dôrazom na bezpečnostnú problematiku. Modelová konferencia je úzko spätá s touto organizáciou a to najmä v dvoch úrovniach. Po prvé, EAC je spoluorganizátor podujatia, čiže zastrešuje všetky finančné záležitosti ohľadom konferencie. Jeden z panelov je vždy venovaný bezpečnostnej téme, a to z dôvodu tematického prepojenia na primárnu oblasť záujmu EAC.

Druhá úroveň je možno ešte o kúsok dôležitejšia. Všetkých 6 ročníkov Modelovej konferencie formovalo líderstvo EAC. Boli to práve EACčkári, ktorí jednak stáli na čele projektu a niesli najväčší diel zodpovednosti ako aj posúvali konferenciu na kvalitatívne vyššiu úroveň. Moji predchodcovia v EAC potiahli konferenciu výrazne dopredu a odviedli vynikajúcu prácu, na ktorú mi bolo jednoduché nadviazať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z čoho teda naberáme odvahu chopiť sa takýchto výziev? V rámci organizácie sa pohybujeme v zdravom prostredí plného ambicióznych a ctižiadostivých mladých ľudí, ktorí sa snažia na sebe pracovať. Prostredie v EAC je ideálne pre inovatívne myšlienky a poctivú prácu, ktorá sa môže zhmotniť v tak nevšednom projekte ako je Modelová konferencia. Pre mňa osobne bolo úžasným zážitkom sledovať mojich starších kolegov ako viedli „veľké veci“. Je veľmi inšpiratívne pohybovať sa v prostredí lepších, chytrejších a namakanejších ako ste vy, lebo tam sa toho môžete veľa naučiť. Neskôr sa začnete realizovať prostredníctvom menších projektov, cítite väčšiu zodpovednosť, zlepšujú sa Vaše manažérske zručnosti, presadíte menšie-väčšie myšlienky. Máte pocit, že niečo ovplyvňujete, že sa okolo Vás niečo hýbe. Je dobré si prejsť celým procesom, lebo potom Vás už niektoré veci nezaskočia a ste vnútorne odolnejší. Projekt ako Modelová konferencia doslova potrebuje takých ľudí, ktorí sa neboja nových výziev a nebránia sa tak často zabúdanej pokore. Euroatlantické centrum vychováva takýchto ľudí a som hrdý, že som mohol byť jeho súčasťou, a že ma takmer päťročné pôsobenie v organizácií pripravilo robiť „veľké veci“.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto by som chcel apelovať na všetkých podobne zmýšľajúcich mladých ľudí, aby sa nebáli realizovať v nevšedných projektoch, hlavne v neziskových organizáciách, kde nie sú až tak na dosah cvengajúce eurá. Bez ambiciózneho ducha a pravého zapálenia pre vec je to veľmi náročné.

A zároveň by som chcel vystríhať pred pokrivenými spolkami mladých ľudí. S takýmito združeniami som sa stretol u nás na Ekonomickej univerzite. Ak budem hovoriť len za seba tak študentské parlamenty na EUBA vo mne vyvolávajú rozpaky. Rešpekt si nebudujú svojou činnosťou ale najmä svojimi funkciami. Tento fenomén je veľmi nebezpečný, lebo pred rokom 89 sme tu tiež mali vládnucu vrstvu, ktorú väčšinou nereprezentovali tí najšikovnejší, tí čo sa najviac snažili. Ak v tom budeme pokračovať tak v týchto mladých ľuďoch uvidíme časom maniere politikov, čo bude do značnej miery deformovať spoločnosť. Osobne sa desím zberačov funkcií, lebo verím, že keď niekde chcete odviesť poctivú prácu tak sa na to treba maximálne koncentrovať. Ak sa nám toto nepodarí zmeniť tak zase budeme mať ten blbý pocit, že niekto niečo robí, niekto pre istotu nič nerobí a všetci sa máme rovnako dobre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím si, že sa patrí dať pozitívnu bodku za mojim menším príspevkom. Chcem sa poďakovať úplne všetkým, ktorí sa buď priamo alebo nepriamo zapojili do Modelovej konferencie 2013. Dielo je na svete, odviedli ste skvelú prácu a spolu sme dokázali jednu veľkú nevšednú vec!           

PS: Toľko chvály na Euroatlantické centrum a jeho prínos pre Modelovú konferenciu a to som ho v otváracom príhovore zabudol spomenúťJ

Autor: Miki Plichta   

Modelová konferencia

Modelová konferencia

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Realizačný tím inovatívneho interaktívneho vzdelávacieho projektu s názvom Modelová konferencia , ktorý sa realizuje na Fakulte medzinárodných vzťahov na Ekonomickej univerzite. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu